Starkare varumärke och smart kommunikation i en digital värld


PR & kommunikationvarumärke & strategisk kommunikation

Branding, bordell och bildning – Almedalsveckan 2011

måndag, 4 juli, 2011

Så är det dags för Almedalsveckan igen, Sveriges största politiska mötesplats med över fyrtio år på nacken. Det hela började 1968 då Olof Palme talade från ett lastbilsflak vid kruttornet i Almedalen. Almedalsveckan brukar kallas politikerveckan, men rymmer numera mycket mer än partipolitik.

Veckan ger tillfälle för debatt, mingel och kontaktskapande, även om inte alla är lika positiva. Programmet är brett, allt från folkbildning och kulturpolitik till äldreomsorg diskuteras. Västra Götalandsregionen medverkar med seminarier som Place Branding, där man diskuterar regional branding (varumärkesbyggande för geografiska områden) och framtiden för life science-sektorn i Sverige. Sveriges snyggaste politiker koras.

Almedalen har till och med en egen bordell och den som blir nödig behöver inte våndas. Det finns en app som löser saken. För den som är intresserad av media finns både Medievärlden och Journalistens sammanställning.

En salig blandning alltså! Men man måste inte vara på plats för att hänga med. Det finns flera olika sätt för den som vill följa det som händer i Almedalen. På Twitter rapporterar till exempel ett antal politiskt obundna studenter från veckan, se @Almedalen2011, och säkerligen kommer det bli ett väldans twittrande på #almedalen.

Foto: Region Gotland. Rättelse 110704: Vi hade lite för bråttom. Ovan nämnda bordell tillhör förra årets aktiviteter, inget annat. Vi ber om ursäkt för detta snedsteg.

RELATERAT INNEHÅLL


3 kommentarer till “Branding, bordell och bildning – Almedalsveckan 2011”

  1. Kreafon Reklam&PR säger:

    Branding, bordell och bildning – Dags för Almedalsveckan 2011 http://bit.ly/kotoXd

  2. Lena Carlsson säger:

    RT @kreafon: Branding, bordell och bildning – Dags för Almedalsveckan 2011 http://bit.ly/kotoXd #almedalen

  3. Nyföretagande, tillväxt och riskkapital – Almedalsveckan 2011 | Kreafonbloggen säger:

    […] Hur står det till med företagsamheten i Almedalen? […]

Det är inte längre möjligt att lämna kommentarer på denna bloggpost.

Kontakta Kreafon!

Är du intresserad av konsultation eller utbildning, eller vill veta mer om Kreafons tjänster och böcker? Slå en signal på 031-708 99 25, eller använd formuläret nedan så kontaktar vi dig inom kort. Behöver du support för t.ex Instagram och Facebook ber vi dig att kontakta dessa företag direkt. Tyvärr har vi inte möjlighet att ge support i enskilda ärenden.