Starkare varumärke och smart kommunikation i en digital värld


guider & tipssociala medier

Att bemöta kritik i sociala medier

fredag, 1 mars, 2013

En stor del av det vi arbetar med handlar om dialoger i sociala medier. Både om sådana man vill ha, och sådana man helst vill undvika. Allra mest frågor får vi om det sistnämnda. Vissa företag undrar hur man bemöter negativ kritik, andra funderar mycket kring det som ibland kallas näthat.

Kreafons svarskarta är ingen absolut sanning, men den brukar vara givande som underlag för diskussion. Klicka på bilden för större visning.

Svarskartan löser inte alla problem, men är en guide på vägen. Använd den gärna, men glöm inte att hänvisa till källan. Kontakta Kreafon om du vill beställa tryckta affischer. Kan ju passa bra på väggarna hos till exempel kundtjänst :)

Foto: Kreafon

RELATERAT INNEHÅLL


4 kommentarer till “Att bemöta kritik i sociala medier”

  1. Helena Hedlund säger:

    Fin bild som tydliggör och påminner om bemötandet av kritiska kunder/besökare.
    Jag har lagt in och länkat den på min sida, hoppas det är OK?
    http://www.digitalakampanjer.se/bemota-besokare-i-sociala-medier/

  2. Kreafon säger:

    Helt ok, kul att du gillar :)

  3. Att bemöta kommentarer i sociala medier | Kreafonbloggen säger:

    […] Att bemöta kommentarer i sociala medier onsdag, 27 mars, 2013 RELATERAT INNEHÅLL Att bemöta kritik i sociala medier […]

  4. Nytryckta affischer | Kreafonbloggen säger:

    […] Att bemöta kritik i sociala medier […]

Det är inte längre möjligt att lämna kommentarer på denna bloggpost.

Kontakta Kreafon!

Är du intresserad av konsultation eller utbildning, eller vill veta mer om Kreafons tjänster och böcker? Slå en signal på 031-708 99 25, eller använd formuläret nedan så kontaktar vi dig inom kort. Behöver du support för t.ex Instagram och Facebook ber vi dig att kontakta dessa företag direkt. Tyvärr har vi inte möjlighet att ge support i enskilda ärenden.