Starkare varumärke och smart kommunikation i en digital värld


föreläsning, kurs, utbildningsociala medier

Fem goda skäl att twittra

torsdag, 13 november, 2014

twitter_v46

Snart är det dags för årets sista twitterkurser – 28 november i Göteborg och 1 december i Stockholm. Men varför ska man egentligen twittra? Till vilken nytta?

Det händer att jag (Lena) ställer de frågorna till företagsledare, marknadsförare, kommunikatörer och andra som jag intervjuar i samband med research inför mina böcker. Här är några av svaren jag har fått:

  • ”Det är ett av mina sätt att ”hålla örat mot marken”. Jag håller koll på både branschen och en massa annat med hjälp av Twitter.”
  • ”Jag har upptäckt organisationer och verksamheter jag inte visste fanns! Direkt och indirekt har Twitter gett mig väldigt många nya kontakter på kort tid.”
  • ”Varför jag Twittrar? För att jag gillar formatet. Och jag har nytta av det. Jag kan ha direktkontakt med våra kunder men också följa debatten i olika områden. Och jag gör företaget synligt. Som ledare tycker jag att utveckling är viktigt och jag vill föregå med gott exempel. Jag antar att även det är en förklaring till varför jag var nyfiken på Twitter så tidigt.”
  • ”Jag lyssnar mest. Följer personer som jobbar med liknande saker som jag. Om jag kör fast har jag alltid någon att fråga.”
  • ”Sedan vi började med Twitter når vi ut mycket bättre. Sakta men säkert växer vår följarskara och det vi vill säga sprids längre än vad vi hade kunnat åstadkomma på egen hand.

 

Foto: bildarkiv, Kreafon.

RELATERAT INNEHÅLL


Comments are closed.