Starkare varumärke och smart kommunikation i en digital värld


Kreafonbokensociala medier

Strategi, innehåll, sociala medier… Här är nya boken!

lördag, 29 november, 2014

bokomslag

Det är en väldigt speciell känsla att skicka iväg sin bok till tryckeriet. Skräckblandad förtjusning, spänning, lättnad… och, inte minst, stor glädje!

Och nu har det hänt igen. Boken är på tryckeriet (provtryck på bilden) och på Kreafon väntar vi med spänning. Lite overkligt. Äntligen!

Jag (Lena) har haft boken i huvudet länge och boken hade från början ett annat arbetsnamn. Idén föddes för mer än ett år sedan, men först ville jag skriva nya upplagan av min första bok, Marknadsföring och Kommunikation i Sociala Medier (MOKIS), eftersom det var på tiden med en uppdaterad version.

Nya boken, Innehållsstrategi för Sociala Medier, är en fortsättning på MOKIS. Den går på djupet och man behöver nog vara en ganska van ”sociala medier-arbetare” för att uppskatta boken.

Boken vänder sig till dig som till exempel:

  • Tycker att innehållet på din facebooksida är resultatet av stundens ingivelser, saknar röd tråd och inte gör så stor nytta.
  • Vill veta hur man får till ett innehåll som passar publiken och gör mer nytta.
  • Saknar engagemang från kollegorna som skulle kunna bidra med underlag för innehållet.
  • Tycker att det är rörigt med alla kanaler och vad som ska publiceras var.
  • Vill få ett bättre samarbete internt kring det dagliga arbetet i sociala medier.

 

Det pratas väldigt mycket om content marketing nuförtiden. Men än är det inte särskilt många som arbetar med det i praktiken.

Egentligen tror jag att de flesta instämmer i att innehållet är viktigt, ”content is king” har vi hört både länge och ofta. Och jag tror att de flesta tycker det är ganska självklart att folk inte vill gilla och följa sidor och konton som de tycker är tråkiga.

Så varför arbetar inte fler företag och organisationer mer med sitt innehåll i sociala medier? Jag tror att det beror på att man saknar metoder och verktyg, och därför skrev jag boken.

Innehåll är viktigt, content is king, content marketing är säkert bra… men hur gör man för att få till det? Det handlar boken om. Den hjälper dig att planera och strukturera ditt innehåll. Att avgöra vilket innehåll som är rätt. Att publicera det vid rätt tidpunkt, i rätt kanal. Min ambition är att förenkla din arbetsvardag och hjälpa dig att få ut mycket mer av tiden du investerar i sociala medier.

Arbetet med boken har varit otroligt intressant! Boken har tvingat mig tänka till och omvandla strategitankar till begriplighet, och jag gillar utmaningar. Nu hoppas jag att Innehållsstrategi för Sociala Medier kommer att göra lika stor nytta, för lika många, som bestsellern Marknadsföring och Kommunikation i Sociala Medier.

Och som jag ser fram emot att hålla den tryckta boken i min hand! :)

 

Boksläppet är den 15/12, men redan nu kan du förbeställa ditt ex i Kreafonbutiken.

RELATERAT INNEHÅLL


Comments are closed.

Kontakta Kreafon!