Starkare varumärke och smart kommunikation i en digital värld


föreläsning, kurs, utbildningsociala medier

Alla skapar varumärket i sociala medier

tisdag, 15 december, 2015

teleborgsslott2

teleborgsslott1

lenaleigert_forelasning

videum_sciencepark

Idag har jag (Lena) varit i Växjö, i härlig miljö på Teleborgs slott. Jag har föreläst för delar av styrelse och ledning, kommunikatörer med flera på Videum Science Park. Mycket bra dag! Och klokt att samla representanter från både ledningsgrupp och andra delar av verksamheten.

För det är ju så nuförtiden, att alla i en verksamhet kan bidra till att skapa det goda ryktet, eller stärka varumärket om man så vill. Både i sociala medier och i andra sammanhang.

Föreläsningen handlade bland annat om hur nya medievanor förändrar möjligheterna för marknadsföring och kommunikation. Jag pratade om att det handlar om dialoger på publikens villkor och varför traditionella marknadsföringsteorier inte fungerar så bra i vissa sammanhang.

Vi kom också in på fördelarna med att arbeta med både företagskonton, personrelaterade konton och flera frontfiguer. Och jag gav exempel på hur man kan använda Facebook, Linkedin, Instagram och Twitter både som verksamhet och i sin yrkesroll. Vi gick också igenom olika sätt att skilja mellan sin privatperson och sin yrkesroll, om man vill det. På Facebook kan man till exempel använda sig av listor.

Hur fungerar den begränsade räckvidden på Facebook, och vilka konsekvenser får det för oss? Vad är hashtags och varför ska man använda det? Till vad kan man använda Instagram?

Frågorna var många och tempot högt. Alltid lika kul med engagerade deltagare!

Foto: Kreafon, Jeanette

RELATERAT INNEHÅLL


Comments are closed.

Det är inte längre möjligt att lämna kommentarer på denna bloggpost.

Kontakta Kreafon!

Är du intresserad av konsultation eller utbildning, eller vill veta mer om Kreafons tjänster och böcker? Slå en signal på 031-708 99 25, eller använd formuläret nedan så kontaktar vi dig inom kort. Behöver du support för t.ex Instagram och Facebook ber vi dig att kontakta dessa företag direkt. Tyvärr har vi inte möjlighet att ge support i enskilda ärenden.