Kreafon kommunikationsbyråvarumärke & strategisk kommunikation

Uträtade frågetecken och tydligare strategier

fredag, 4 mars, 2016

smart_kommunikation

Det märks att våren närmar sig och på Kreafonkontoret händer det saker! I veckan har vi haft besök av bland annat hantverkare, en journalist och en konstnär.

Lena och Anders har blivit intervjuade om nätverkande och att bemöta kommentarer i sociala medier. Och vi håller som bäst på att smida planer och formulera strategier på uppdrag av våra kunder:

  • Hur lägger man upp PR-arbetet i digitala kanaler på smartast vis?
  • Hur anpassa affärsidén till digitala sammanhang? 
  • I valet mellan ett eller flera varumärken, vilken är rätt väg att gå – och hur ska man veta det?

Många intressanta uppdrag, som vi förhoppningsvis kan berätta mer om längre fram! Vi workshoppar, coachar, swot:ar, gör konsekvensanalyser, tydliggör syften och mål, och formulerar strategier.

”Jag gillar verkligen våra samtal, ni är så konkreta och allt blir så tydligt” sa en av våra kunder häromdagen. Finare betyg är svårt att få!

För det är ju faktiskt vad vi strävar efter i alla våra strategiuppdrag – att bena ut komplicerade sammanhang och göra vägen framåt så tydlig som möjligt. Att hitta enkelhet i det komplexa, oavsett om det handlar om ett varumärke, en strategi för sociala medier eller affärsutveckling och digital kommunikation.

Foto: Bildarkiv, Kreafon

RELATERAT INNEHÅLL


Skriv en kommentar/fråga

Kommentera gärna! Skriv "anonym" i namnfältet om du vill vara anonym. Din e-post blir inte synlig för andra än bloggens administratörer. Vi förhandsgranskar alla kommentarer, därför kan det ta en stund innan din kommentar blir synlig. Olämpliga kommentarer (kränkningar, spam o.dyl) publiceras inte.