Starkare varumärke och smart kommunikation i en digital värld


föreläsning, kurs, utbildningKreafon kommunikationsbyråsociala medier

”Temamodellen har varit en bra metod för oss att utgå ifrån”

måndag, 9 maj, 2016

humana_intervju2

Fortsättning av bloggposten Strategi för sociala medier den 2 maj.

– Ni har använt Kreafons temamodell för att strukturera innehållet, berätta?

Temamodellen har varit en bra metod för oss att utgå ifrån, den var till stor hjälp. Frågorna i modellen gör att man bli tvingad att vända och vrida på innehållet och se det från olika perspektiv – och inte glömma sin publik. Nu när vi har arbetat fram våra teman vet vi vilket innehåll vi ska ha, och kan också säga ”det där passar INTE att lägga in”. Med ett tydligt tänk i botten går det också att komma från allmänt tyckande. Utifrån temamodellen har vi arbetat fram publiceringsscheman som hjälper oss att få en röd tråd och ett jämnare flöde i publiceringen.

Om du skulle ge råd till någon annan, vilka tre saker skulle du säga är de viktigaste att tänka på när man arbetar fram en strategi?

– För oss var det bra att inleda med en utbildningsinsats, för att alla kunskapsmässigt skulle hamna på samma nivå och för att ge inspiration till strategiarbetet. Ett av råden som vi tog till oss ur Kreafons rapport var att arbeta med strategiarbetet i en mindre grupp, för att snabbare komma framåt. Därefter hade vi en heldag och bollade in alla. Mitt tredje tips är att inte göra arbetet för stort. Det är bättre att arbeta stegvis och bygga på allt eftersom.

Lycka till i de sociala medierna framöver!

Bild: Humana

RELATERAT INNEHÅLL


Comments are closed.

Det är inte längre möjligt att lämna kommentarer på denna bloggpost.

Kontakta Kreafon!

Är du intresserad av konsultation eller utbildning, eller vill veta mer om Kreafons tjänster och böcker? Slå en signal på 031-708 99 25, eller använd formuläret nedan så kontaktar vi dig inom kort. Behöver du support för t.ex Instagram och Facebook ber vi dig att kontakta dessa företag direkt. Tyvärr har vi inte möjlighet att ge support i enskilda ärenden.