Starkare varumärke och smart kommunikation i en digital värld


föreläsning, kurs, utbildningvarumärke & strategisk kommunikation

En vecka fylld av varumärken

fredag, 3 februari, 2017

varumarke_1

Varumärket och varumärkesplattformar har stått i fokus, och vi har haft en förträffligt bra vecka!

Vi har resonerat kring relationen mellan vision och varumärke, arbetat med varumärkesstrategier och haft spännande möten om varumärket och digital kommunikation. Hur säkerställer man varumärkesbyggande i alla sina kanaler? Inte alltid helt lätt! Negativa kommentarer och ”gnälliga kunder” kan ju till exempel vara ett gissel i sociala medier… (eller också ett tecken på att man behöver skärpa till sina leveranser en aning, för att öka kundnöjdheten ;)

Och hur fungerar egentligen varumärkesbegreppet i kommunala verksamheter? Mycket intressant! En kommun har ju både sitt platsvarumärke, organisationsvarumärke och arbetsgivarvarumärke att förhålla sig till. Varumärkeshierarki i kommunen är också spännande, det finns ju så många olika verksamheter inom en kommun. Många intressanta diskussioner på kursen Varumärket i kommunen!

Nu laddar vi batterierna inför Social Media Manager #1 nästa vecka. Trevlig helg!

Foto: Kreafon

RELATERAT INNEHÅLL


Comments are closed.