Starkare varumärke och smart kommunikation i en digital värld


föreläsning, kurs, utbildningsociala medier

Rörlig media – bättre marknadsföring

torsdag, 2 mars, 2017


Video, film och rörlig media är i ropet. Cision menar att 80% av all Internetkonsumtion år 2019 kommer att vara video. Redan idag står videon för en stor del av vår internetkonsumtion, tack vare utbredningen av internet och mobiltelefoner världen över.

Men det är inte bara tekniken som styr. Våra hjärnor gillar bilder och filmer också. Ofta går det att förmedla mycket på kort tid med hjälp av ett filmklipp. Några sekunder kan ersätta en lång text.

Och med bild, och rörlig media, är det enklare att förmedla känsla, jämfört med i en text.

Men vad är rörlig media egentligen? Det måste inte vara ett filmklipp på YouTube. Det kan lika gärna handla om Instagram, Instagram Stories, Snapchat, att posta ett filmklipp på sin facebooksida eller i något annat sammanhang. Inte heller måste ”rörlig media” vara film och video. Det kan också vara ett bildspel eller animerade illustrationer.

Alla företag kan dra nytta av rörlig media i sin marknadsföring! Det kan handla om allt från att stärka sitt varumärke till bruksanvisningar, produktinspiration och mycket annat. Möjligheterna är många! (Och oändliga för den som är kreativ :)

Och! Nu äntligen har det faktiskt blivit enkelt på riktigt. Bra bilder och film måste inte vara dyrt och krångligt. Det är faktiskt inte så svårt att få till det, om man bara känner till de rätta knepen och får träna lite.

Vill du också bli bättre på att använda mobilen för proffsig bildkommunikation? Då rekommenderar vi kursen Bilder, likes och rörlig media starkt!

Foto: Bildspel från kursen Bilder, likes och rörliga media

RELATERAT INNEHÅLL


Comments are closed.

Det är inte längre möjligt att lämna kommentarer på denna bloggpost.

Kontakta Kreafon!

Är du intresserad av konsultation eller utbildning, eller vill veta mer om Kreafons tjänster och böcker? Slå en signal på 031-708 99 25, eller använd formuläret nedan så kontaktar vi dig inom kort. Behöver du support för t.ex Instagram och Facebook ber vi dig att kontakta dessa företag direkt. Tyvärr har vi inte möjlighet att ge support i enskilda ärenden.