Starkare varumärke och smart kommunikation i en digital värld


marknadsföring & reklam

”Digitalisering i all ära, men vi får inte glömma att mötas.”

måndag, 29 maj, 2017

ullalisathorden

Hej Ulla-Lisa!
Du är aktuell med din sjunde bok ”Möt kunden öga mot öga – Nyckeln till lönsamma uppdrag genom VIVA!-modellen”. Varför skrev du boken?
– Det råder en slags digitaliseringshysteri just nu. Därför tycker jag att det är extra viktigt att slå ett slag för det personliga mötet, öga mot öga. Digitalisering i all ära, men vi får inte glömma att mötas.

Vem har nytta av boken?
– Specialister och experter som till exempel revisorer, advokater, managementkonsulter och PR-konsulter. Alltså specialister som i sitt jobb också förväntas att hitta nya kunder och uppdrag, ”säljare” som inte har titeln säljare.

Vad handlar boken om?
– Den handlar bland annat om att avdramatisera säljmomentet, ta vara på gyllene tillfällen och göra säljarbetet till något roligt. Jag brukar likna specialister vid utströdda diamanter på marken. De måste glittra för att bli upplockade. Om man är öppen för människors olika behov och utmaningar, var man än träffar dem, kan det innebära att man till och med kan bli funnen och vald själv.

Öga mot öga är bra! Många av Ulla-Lisas tips och resonemang går dessutom alldeles utomordentligt bra att använda även i sociala medier och andra digitala kanaler. Sådant säljarbete brukar då kallas social selling. Det ena behöver inte utesluta det andra – det går att mötas även digitalt :)

Läs mer: ”Gå från säljskygg till säljtrygg”, artikel i Realtid. Foto: Kreafon

RELATERAT INNEHÅLL


Skriv en kommentar/fråga

Kommentera gärna! Skriv "anonym" i namnfältet om du vill vara anonym. Din e-post blir inte synlig för andra än bloggens administratörer. Vi förhandsgranskar alla kommentarer, därför kan det ta en stund innan din kommentar blir synlig. Olämpliga kommentarer (kränkningar, spam o.dyl) publiceras inte.