Starkare varumärke och smart kommunikation i en digital värld


digital kommunikation & digital marknadsföringdigital kundserviceguider & tipssociala medier

Skriva i sociala medier  – gör det enkelt

tisdag, 12 december, 2017

kurs_socialamedier

En bonus med mitt jobb är att jag får möjlighet att träffa så vitt skilda företag och organisationer. Det är väldigt lärorikt! Bland annat kan jag konstatera att, vad man än sysslar med och oavsett bransch, så finns det stor risk att bli hemmablind.

Till exempel är det inte helt ovanligt att slänga sig med ord och uttryck, utan att tänka på att de inte är självklara för andra.

Det där blir extra påtagligt i kontakt med kunderna, till exempel i sociala medier oavsett om det handlar om marknadsföring, kundtjänst eller något annat. För om kunderna inte förstår blir det problem.

Om kunderna inte förstår kommer de inte att vilja köpa, eftersom obegripliga saker bara uppfattas som dyra och meningslösa. Och om kunderna inte förstår vad kundtjänst menar så finns det risk att de till slut väljer att inte vara kund längre.

Så, vilka begrepp och ord har ni hos er som ni kanske behöver se upp med? Kan vara värt att ta sig en funderare! :)

Foto: Kreafon

RELATERAT INNEHÅLL


Comments are closed.

Det är inte längre möjligt att lämna kommentarer på denna bloggpost.

Kontakta Kreafon!

Är du intresserad av konsultation eller utbildning, eller vill veta mer om Kreafons tjänster och böcker? Slå en signal på 031-708 99 25, eller använd formuläret nedan så kontaktar vi dig inom kort. Behöver du support för t.ex Instagram och Facebook ber vi dig att kontakta dessa företag direkt. Tyvärr har vi inte möjlighet att ge support i enskilda ärenden.