Starkare varumärke och smart kommunikation i en digital värld


digital kommunikation & digital marknadsföringkommunikation i offentlig sektorsociala medier

Hur hantera drev och trollningar

måndag, 5 februari, 2018

ros-marie_630

Hej Rose-Marie!
Du är kommunikationsstrateg i Flens kommun och medverkar på årets kunskapsdag Attraktiv kommun.

Vad jobbar du med till vardags?
– Jag arbetar företrädesvis med att utveckla kommunens kommunikation i digitala kommunikationskanaler men jag är också en operativ kommunikatör som gör allt som ingår på en kommunikationsavdelning: kommunikationsplaner och stöd till verksamheten, skriver nyhetsartiklar och reportage, fotograferar, layoutar enklare trycksaker, uppdaterar webbplats och intranät, sköter sociala media kanaler, hjälper chefer med internkommunikation, driver utvecklingsprojekt för webb och intranät och så vidare.

Vad är det roligaste med ditt jobb?
– Variationen av arbetsuppgifter och möjligheten till mycket kreativt arbete!

Vad ska du prata om på kunskapsdagen?
– Jag ska prata om hur vi har arbetat fram och använder strategier för bemötande i sociala medier. Hur vi har tänkt kring bemötande av så kallade drev. Hur vi använder vår vision, värdegrund och policys för att stärka och känna oss trygga i det arbetet och för att visa upp för omvärlden att dessa inte bara är ord på ett papper.

Det här arbetet är viktigt eftersom själva syftet med att använda sociala kanaler är att kommunicera, visa transparens och uppmuntra till dialog. Den här dialogen kan tyvärr bli låst när det uppstår så kallade drev och trollningar, och då gäller det att ha strategier för att hantera detta.

Mer information om kunskapsdagen Attraktiv kommun finns här »

 

RELATERAT INNEHÅLL


Skriv en kommentar/fråga

Kommentera gärna! Skriv "anonym" i namnfältet om du vill vara anonym. Din e-post blir inte synlig för andra än bloggens administratörer. Vi förhandsgranskar alla kommentarer, därför kan det ta en stund innan din kommentar blir synlig. Olämpliga kommentarer (kränkningar, spam o.dyl) publiceras inte.

Kontakta Kreafon!

Är du intresserad av konsultation eller utbildning, eller vill veta mer om Kreafons tjänster och böcker? Slå en signal på 031-708 99 25, eller använd formuläret nedan så kontaktar vi dig inom kort. Behöver du support för t.ex Instagram och Facebook ber vi dig att kontakta dessa företag direkt. Tyvärr har vi inte möjlighet att ge support i enskilda ärenden.