Starkare varumärke och smart kommunikation i en digital värld


digital kommunikation & digital marknadsföringmarknadsföring & reklamsociala medier

10 år med sociala medier

fredag, 9 februari, 2018

lena_leigert

Häromdagen pratade jag sociala medier och digital kommunikation i Göteborgs-Posten, och i år är det 10 år sedan vi på Kreafon började arbeta professionellt med sociala medier.

Det har hänt mycket sedan dess, och ändå inte. Ibland tycker jag att jag pratar om precis samma sak som då, men så är det förstås inte. Framför allt jobbar många fler företag på ett mer professionellt vis med sociala medier, jämfört med för 5-10 år sedan. Utvecklingen går ständigt framåt, och själv har jag lärt mig otroligt mycket de senaste tio åren.

2018 betyder också 10 års-jubileum för den här bloggen. Kreafonbloggen började som ett experiment, i syfte att visa hur ett företag kunde använda sociala medier.

2008 var det långt ifrån självklart för företag och organisationer att använda sociala medier. Det var inte särskilt många som fått upp ögonen för sociala medier, och inställningen till dessa nya digitala kanaler var skeptisk, milt uttryckt.

Därför började vi hålla frukostföreläsningar på Kreafon. Om sociala medier och hur företag, offentliga verksamheter och andra skulle kunna dra nytta av Facebook och andra sociala medier – och det blev starten för vår utbildningsverksamhet.

Eftersom jag inte hann berätta bestämde mig för att samla mina tankar och resonemang i en bok. Så gick det till när jag skrev Sveriges första bok om marknadsföring och kommunikation i sociala medier. Extra roligt är det förstås att den har blivit en bestseller, både första (Lena Carlsson hette jag då) och andra (Lena Leigert) upplagan :)

RELATERAT INNEHÅLL


Comments are closed.

Det är inte längre möjligt att lämna kommentarer på denna bloggpost.

Kontakta Kreafon!

Är du intresserad av konsultation eller utbildning, eller vill veta mer om Kreafons tjänster och böcker? Slå en signal på 031-708 99 25, eller använd formuläret nedan så kontaktar vi dig inom kort. Behöver du support för t.ex Instagram och Facebook ber vi dig att kontakta dessa företag direkt. Tyvärr har vi inte möjlighet att ge support i enskilda ärenden.