Starkare varumärke och smart kommunikation i en digital värld


arbetsgivarvarumärke & employer brandingföreläsning, kurs, utbildningsociala medier

Arbetsgivarvarumärket & rekrytering i sociala medier

fredag, 13 april, 2018

digital_employer_branding

Snart är det dags för nästa upplaga av kursen Arbetsgivarvarumärket & rekrytering i sociala medier.

Den vänder sig till alla som jobbar med HR och rekryteringskommunikation, på ett företag eller i en offentlig verksamhet. Enkelt förklarat handlar kursen om ”digital employer branding”, att använda sociala medier för att stärka arbetsgivarvarumärket och rekrytera.

Första delen handlar om att stärka arbetsgivarvarumärket med hjälp av sociala medier som till exempel Facebook, Linkedin och Instagram. Vilka sociala medier passar bäst? Ska man ha särskilda kanaler för arbetsgivarvarumärket? Vilket slags innehåll är egentligen bäst för employer branding?

Kursens andra del kan spara er många tusenlappar om året! Här får du lära dig att dra nytta av de sociala medier ni redan använder idag, och hur de kan användas för rekryteringsannonsering. Vi visar hur du på egen hand kan använda Facebook, Linkedin, Twitter och Instagram för att rekryteringsannonsera – enkelt och kostnadseffektivt.

Välkommen till Arbetsgivarvarumärket & rekrytering i sociala medier den 4 maj i Göteborg! Läs mer och boka plats här.

Foto: Bildarkiv, Kreafon

RELATERAT INNEHÅLL


Comments are closed.

Det är inte längre möjligt att lämna kommentarer på denna bloggpost.

Kontakta Kreafon!

Är du intresserad av konsultation eller utbildning, eller vill veta mer om Kreafons tjänster och böcker? Slå en signal på 031-708 99 25, eller använd formuläret nedan så kontaktar vi dig inom kort. Behöver du support för t.ex Instagram och Facebook ber vi dig att kontakta dessa företag direkt. Tyvärr har vi inte möjlighet att ge support i enskilda ärenden.