Starkare varumärke och smart kommunikation i en digital värld


digital kundservicesociala medier

Värmebölja & kundservice

tisdag, 29 maj, 2018

Det är något visst med våren. Särskilt så fort solen visar sig. Tiden rusar! Och plötsligt har det blivit sommar.

Så, vad har vi gjort på sistone? Bland annat har vi ägnat oss åt spännande uppdrag inom digital kundservice. När kunders recensioner, till exempel google reviews, blir allt synligare gäller det ju att bemöta på ett proffsigt sätt. Och det gäller både företag, myndigheter och andra typer av verksamheter.

Det är inte alltid lätt att svara på kommentarer i sociala medier och andra digitala kanaler. Dels kan det vara klurigt att veta hur man formulerar sig helt enkelt. Sedan kan det finnas organisatoriska utmaningar som är svåra nötter att knäcka. Vem eller vilken avdelningen är det som ska upptäcka kommentaren (och hur gör man det på smidigast vis)? Vem ska svara, när och hur? Det finns många intressanta frågor inom området digital kundservice och kundtjänst i sociala medier – och vi ser fram emot ännu fler ”jobbiga” uppdrag till hösten :)

Foto: Arkivbild, Kreafon

RELATERAT INNEHÅLL


Skriv en kommentar/fråga

Kommentera gärna! Skriv "anonym" i namnfältet om du vill vara anonym. Din e-post blir inte synlig för andra än bloggens administratörer. Vi förhandsgranskar alla kommentarer, därför kan det ta en stund innan din kommentar blir synlig. Olämpliga kommentarer (kränkningar, spam o.dyl) publiceras inte.

Kontakta Kreafon!

Är du intresserad av konsultation eller utbildning, eller vill veta mer om Kreafons tjänster och böcker? Slå en signal på 031-708 99 25, eller använd formuläret nedan så kontaktar vi dig inom kort. Behöver du support för t.ex Instagram och Facebook ber vi dig att kontakta dessa företag direkt. Tyvärr har vi inte möjlighet att ge support i enskilda ärenden.