Starkare varumärke och smart kommunikation i en digital värld


sociala medier

Experter om sociala medier 2013

onsdag, 9 januari, 2013

Hans Kullin, social media manager, har sammanställt 25 experters tankar om sociala mediers utveckling. Här följer en sammanfattning av svaren på frågan:

”Hur tror du att sociala medier kommer att utvecklas under 2013 för konsumenter och/eller företag och organisationer?”

  • Vi gör data av händelser och vad vi känner – löpturer, resor, samtal.
  • Personlig integritet, privata sfärer, klustrade nätverk.
  • Begreppet ”sociala medier” försvinner och blir en naturlig del av marknadskommunikation eller mellanmänsklig kommunikation.
  • Sociala medier blir lika naturligt som el i väggen. En hygienfaktor.
  • Affärsnytta, spårning, resultat.
  • Skapa bra innehåll. Story och innehåll viktigare än plattform.
  • Självsäkerhet i företags tonalitet.
  • Facebook som ett totalmedia för vardagen.
  • Bilder viktigt för att bygga varumärket.
  • Företag måste anpassas till en digital affärsmodell.
  • Gamifiera mera.
  • Internkommunikation i sociala medier.
  • Roterande talespersoner i företagens sociala medier-kanaler.
  • Podradions folkliga genombrott och en digital växling för tablåtv.
  • Socialt nätverkande blir en stressfaktor.

Läs alla svaren här. Vad tror du?

Foto: Skärmdump Sociala medier 2013

RELATERAT INNEHÅLL


2 kommentarer till “Experter om sociala medier 2013”

  1. Sociala medier – kundperspektivet är en utmaning | Kreafonbloggen säger:

    […] Experter om sociala medier 2013 ? sociala […]

  2. Kikki Sandström Inspiratör o Coach säger:

    Jag tror på att socialt nätverkande blir en stressfaktor. Känner det redan…

Det är inte längre möjligt att lämna kommentarer på denna bloggpost.

Kontakta Kreafon!

Är du intresserad av konsultation eller utbildning, eller vill veta mer om Kreafons tjänster och böcker? Slå en signal på 031-708 99 25, eller använd formuläret nedan så kontaktar vi dig inom kort. Behöver du support för t.ex Instagram och Facebook ber vi dig att kontakta dessa företag direkt. Tyvärr har vi inte möjlighet att ge support i enskilda ärenden.