Starkare varumärke och smart kommunikation i en digital värld


föreläsning, kurs, utbildning

Varumärkeskurs – vilken svårighetsnivå?

fredag, 16 augusti, 2013

Den vanligaste frågan vi får kring vår kurs Framgångsrikt Varumärkesarbete (del 1) handlar om nivån. De som brukar fråga är marknadsförare och kommunikatörer med mångårig arbetslivserfarenhet, och de flesta undrar om kursen är ”för lätt”.

Det är jag (Lena) som är kursledare, och det är oftast jag som besvarar dessa frågor. Så här brukar jag svara:

  • Om du har tidigare erfarenhet av varumärkesarbete kommer kursen framför allt att ge dig metodik och övningar för att kunna leda varumärkesarbeten.
  • Kursen inleds med en relativt lätt introduktion. Även om du själv redan kan detta så får du inspiration och exempel på hur du själv kan presentera varumärkesarbetet, och dess syfte, i din organisation.
  • Min erfarenhet är att även erfarna kommunikatörer tycker att de lärt sig många nya saker under kursen. Vi går igenom grunderna för TrädetTM (Kreafons modell för att formulera en varumärkesplattform) och många upptäcker att deras befintliga varumärkesplattform behöver kompletteras med nya delar för att bli mer effektiv.

Nästa kursdatum är 3/9 2013. För mer information om kursinnehållet, se kursprogrammet. Foto: Kreafon

RELATERAT INNEHÅLL


Comments are closed.

Det är inte längre möjligt att lämna kommentarer på denna bloggpost.

Kontakta Kreafon!

Är du intresserad av konsultation eller utbildning, eller vill veta mer om Kreafons tjänster och böcker? Slå en signal på 031-708 99 25, eller använd formuläret nedan så kontaktar vi dig inom kort. Behöver du support för t.ex Instagram och Facebook ber vi dig att kontakta dessa företag direkt. Tyvärr har vi inte möjlighet att ge support i enskilda ärenden.