Starkare varumärke och smart kommunikation i en digital värld


internkommunikationvarumärke & strategisk kommunikation

Vi, dom och varumärket

torsdag, 27 mars, 2014

klader

Jag (Lena) är inne i ett stort varuhus. Överhör en kort dialog:

Kund: ”Har ni kvar de där kläderna som….?”

Expedit: ”Njaee… Dom flyttade de kläderna och sen tror jag dom bestämde sig för att sluta helt. Jag har i alla fall inte sett de kläderna på ett tag.”

Kund: ”Okej”.

 

Och jag tänker i min tysthet: ”Vad då dom? Det är ju NI som har flyttat och slutat med de kläderna.”

Jag vet, och har full förståelse för, att det kan finnas många ”vi” på en arbetsplats. Men gentemot kunden bör man alltid vara ett samlat vi. För kunden tycker att ni är ni – företaget.

Vi-känslan är på sätt och vis ett mått på hur starkt ett varumärke är, och vi-känslan kommer inte av sig självt. Den måste man arbeta med och alla behöver förstå varför det är viktigt att vara ”vi” gentemot kunden.

För om inte ens de egna medarbetare känner sig tillräckligt engagerade och inkluderade för att säga vi, hur ska man då lyckas övertyga kunderna om varumärkets förträfflighet?

Foto: Bildarkiv, Kreafon

RELATERAT INNEHÅLL


Comments are closed.

Det är inte längre möjligt att lämna kommentarer på denna bloggpost.

Kontakta Kreafon!

Är du intresserad av konsultation eller utbildning, eller vill veta mer om Kreafons tjänster och böcker? Slå en signal på 031-708 99 25, eller använd formuläret nedan så kontaktar vi dig inom kort. Behöver du support för t.ex Instagram och Facebook ber vi dig att kontakta dessa företag direkt. Tyvärr har vi inte möjlighet att ge support i enskilda ärenden.