Starkare varumärke och smart kommunikation i en digital värld


digital kundserviceforskning, undersökning, statistiksociala medier

Vass kundservice i sociala medier

tisdag, 15 september, 2015

ThinkstockPhotos-476952772_630px

Grattis till Sappa, som vi haft nöjet att arbeta med. Alltid kul när det går bra för kunder! De är ett av fyra svenska företag som svarar på 100% av användarnas inlägg på Facebook. Med en genomsnittlig svarstid på 72 minuter är de dessutom det åttonde snabbaste företaget i Sverige på att svara på Facebook. Bra kundtjänst i sociala medier, får man säga.

Siffrorna kommer från Socialbakers, som sammanställts av LG Wallmark här. Statistiken visar för övrigt en tydlig skillnad i interaktionen på Facebook och Twitter. På Facebook klickar vi ofta gilla, men delar eller kommenterar väldigt sällan. På Twitter däremot är det mer jämnt fördelat mellan att dela, kommentera och favoritmarkera. Kanske är det ett tecken på att Twitter är bra lämpat för dialog och kundsupport i sociala medier.

Bild: Bildarkiv, Kreafon

RELATERAT INNEHÅLL


Comments are closed.

Det är inte längre möjligt att lämna kommentarer på denna bloggpost.

Kontakta Kreafon!

Är du intresserad av konsultation eller utbildning, eller vill veta mer om Kreafons tjänster och böcker? Slå en signal på 031-708 99 25, eller använd formuläret nedan så kontaktar vi dig inom kort. Behöver du support för t.ex Instagram och Facebook ber vi dig att kontakta dessa företag direkt. Tyvärr har vi inte möjlighet att ge support i enskilda ärenden.