Starkare varumärke och smart kommunikation i en digital värld


digital kundserviceKreafon kommunikationsbyrå

Anders i Internetworld om digital kundservice

torsdag, 26 november, 2015

anders-internetworld

Förra veckan intervjuades Anders av Internetworld om frågor-och-svar-tjänster på nätet. Han pratade bland annat om för- och nackdelar med att använda plattformar som ask.fm, Reddit AMA och Quora för kundtjänst.

Kanske är de här namnen obekanta för dig? Det är inte så konstigt, eftersom är mer populära i USA än i Sverige. Men Quora kan vara bra för sökmotoroptimeringen och därför avlasta den egna kundtjänsten. En frågestund (som i Reddit AMA) kan ses som en samhällsgärning om det görs på rätt sätt. Och det dåliga ryktet för ask.fm är kanske delvis orättvist.

Du kan läsa hela artikeln här med lite längre utläggningar.

Bild: från internetworld.idg.se

RELATERAT INNEHÅLL


Comments are closed.

Det är inte längre möjligt att lämna kommentarer på denna bloggpost.

Kontakta Kreafon!

Är du intresserad av konsultation eller utbildning, eller vill veta mer om Kreafons tjänster och böcker? Slå en signal på 031-708 99 25, eller använd formuläret nedan så kontaktar vi dig inom kort. Behöver du support för t.ex Instagram och Facebook ber vi dig att kontakta dessa företag direkt. Tyvärr har vi inte möjlighet att ge support i enskilda ärenden.