Starkare varumärke och smart kommunikation i en digital värld


affärsutveckling & verksamhetsutvecklingforskning, undersökning, statistikinternkommunikationkommunikation & ledarskapvarumärke & strategisk kommunikation

Tillitsbaserad styrning skapar goda förutsättningar för varumärket

torsdag, 25 april, 2019

tillitsbaserad_styrning

Häromdagen fick jag möjlighet att lyssna på en dragning om tillitsbaserad styrning och tillitsbaserat ledarskap. Snappade också upp en del om forskningen bakom lärande, single loop och double loop. Superintressant! (Ni får googla och läsa, jag orkar inte utveckla det där här och nu ;)

Hur som helst! Jag kan inte låta bli att tänka ett (eller flera) steg till. Det är intressant att se hur aktuell forskning inom organisationsutveckling handlar om ganska så samma saker som forskningen inom strategisk kommunikation. Två pusselbitar som passar väldigt bra ihop, skulle jag säga. Och! Som båda är väldigt relevanta för varumärkesutveckling.

Varumärket påverkas ju både av det man säger/kommunicerar och det man gör. Och, för att kunna GÖRA bra saker, så behövs motiverade och engagerade medarbetare. Nuförtiden pratar man ju inte enbart om ”ledarskap” utan även om ”medarbetarskap”.

Motiverade medarbetare utvecklas i en stimulerande miljö – och där kommer den tillitsbaserade styrningen och det tillitsbaserade ledarskapet in i bilden. Cirkeln är sluten :)

Foto: Bildarkiv, Kreafon

RELATERAT INNEHÅLL


Skriv en kommentar/fråga

Kommentera gärna! Skriv "anonym" i namnfältet om du vill vara anonym. Din e-post blir inte synlig för andra än bloggens administratörer. Vi förhandsgranskar alla kommentarer, därför kan det ta en stund innan din kommentar blir synlig. Olämpliga kommentarer (kränkningar, spam o.dyl) publiceras inte.

Kontakta Kreafon!

Är du intresserad av konsultation eller utbildning, eller vill veta mer om Kreafons tjänster och böcker? Slå en signal på 031-708 99 25, eller använd formuläret nedan så kontaktar vi dig inom kort. Behöver du support för t.ex Instagram och Facebook ber vi dig att kontakta dessa företag direkt. Tyvärr har vi inte möjlighet att ge support i enskilda ärenden.