Starkare varumärke och smart kommunikation i en digital värld


arbetsgivarvarumärke & employer brandingföreläsning, kurs, utbildning

En kommunikatör gör inte arbetsgivarvarumärket

onsdag, 15 maj, 2019

attraktiv_arbetsgivare

Inför nästa kurs, Attraktiv arbetsgivare, är huvudet fullt av tankar kring arbetsgivarvarumärket och employer branding.

Deltagarna på denna kurs brukar vara kommunikatörer, ibland särskilt specialiserade rekryteringskommunikatörer. Och personer som arbetar med HR.

Det finns massor att utveckla vad gäller kommunikation kring arbetsgivarvarumärket, till exempel genom att förena employer branding med content marketing och storytelling.

Men! Det är ju inte enbart kompetent kommunikation som gör ett arbetsgivarvarumärke. Och det går inte att tro att en kommunikatör (eller ens en hel kommunikationsavdelning) kan göra jobbet på egen hand – hur skicklig man än må vara på att kommunicera.

Mitt kanske viktigaste medskick i denna kurs är därför att ge deltagarna förutsättningar för att involvera andra – både ledning, chefer och medarbetare. Det är ju alla tillsammans som skapar arbetsgivarvarumärket.

Foto: Kreafon

RELATERAT INNEHÅLL


Comments are closed.

Det är inte längre möjligt att lämna kommentarer på denna bloggpost.

Kontakta Kreafon!

Är du intresserad av konsultation eller utbildning, eller vill veta mer om Kreafons tjänster och böcker? Slå en signal på 031-708 99 25, eller använd formuläret nedan så kontaktar vi dig inom kort. Behöver du support för t.ex Instagram och Facebook ber vi dig att kontakta dessa företag direkt. Tyvärr har vi inte möjlighet att ge support i enskilda ärenden.